Het leuke van Conny Janssen is dat ze in haar werk zo puur is. Niks moeilijkdoenerij, gewoon mooie aansprekende dans laten zijn. In deze voorstelling die al weer een jaar of twee oud is, is dat ook het geval. We zien verschillende koppels zwierige en soms ingetogen passen maken op muziek van Kronos, Cubaanse liedjes of Leonard Cohen uit 1967. Prachtig in al zijn eenvoud en en moeiteloos houdbaar tussen Parades bier en pasta: prachtig.
Alex d’Electrique is weer (of nog steeds) Alex d’Electrique.
Geweldige voorstelling. Gaat ‘m zien.
Wow, De Paardenkathedraal maakt het weer waar, wat een geweldige!! voorstelling, ik ben twee keer gaan kijken en totaal overdonderd door zoveel talent en inventiviteit, waanzinnige beelden in zo’n tent, mooi spel van allen maar met name Henk Elich, zoveel uitstraling en grandeur. Dit is een heerlijke nieuwe vorm voor de Parade. 1 Eland moet deze keer weer naar Uri Rapaport, met zo weinig materiaal zo’n geweldig resultaat neerzetten is echte magie.
Een gewei uit sympathie voor het gezelschap, maar met dit door een bekend slaapstaddrankje gesponsorde stukje theater maakt De PaardenKathedraal zich er wel heel gemakkelijk vanaf. Elk denkbaar cliche komt voorbij en nergens wordt dit interessant, origineel of echt leuk. Een niemendalletje en een onderschatting van zowel de Parade als het publiek.
Heerlijk! Wat een fijn zomers gevoel bij deze ‘muzikale reis om de wereld’, zoals ze het zelf aankondigen van te voren (ook al de moeite waard om te zien!). Het ziet er geweldig mooi uit, er wordt met plezier gespeeld en ook muzikaal zit het goed in elkaar. En behalve de lach stiekem ook nog een traan… Dit zou de Parade vaker moeten hebben!
Alweer een juweeltje van Servaes Nelissen, die zelfs in een te klein tentje op een te luidruchtige Parade van een heel klein gegeven een grootse voorstelling maakt. Servaes schetst met scherpe aandacht voor het detail, via fijnzinnig spel op de vierkante millimeter een mooi portret van een onderwijzeres op leeftijd. Herkenbaar? In ieder geval prachtig gespeeld en gemaakt.
Echte Parade-voorstelling! Best grappig bedacht. In een Afrikaans land, waar de Dodo-birds aan de macht zijn proberen drie mannen te ontsnappen naar Nederland. Ze moeten eerst op Wenles om de Nederlandse gewoonten te leren kennen. Grappig zijn de momenten waarop de vogels hen bestormen. Verder wordt het al snel een beetje voorspelbaar en saai.
Rixt Leddy en Sanne Vogel spelen lekker groot. Leddy is een soort Cruella de Vil en Sanne Vogel een Calimero. Ondertussen worden serieuze thema’s als gender, angst voor de dood en spam behandeld. Dat was spannend, de lachmomenten minder. Het mag allemaal wel wat sneller, dan is het echt even een surrealistische trip, in plaats van een raar Parade stukje. Maar het was de eerste avond dus dat komt denk ik wel.
Leuke club mensen hebben iets in elkaar gedraaid voor een gezellige avond in een Parade tent. Iets met zang, belachelijke personages, een onbegrijpelijk spel en prijzen. Den artiesten zijn innemend, vooral Juda Goslinga laat zijn lekkere ordinaire kant zien en Reint van den Brink blijkt de man van het kleine komische gebaar. Deze avond was het nog niet af (de prijs stond bv nog in Breda), maar vol zelfvertrouwen en zelfspot werden problemen opgelost en opgevangen. Het moet sneller en strakker, maar dan zie ik er wel een potentiele Parade hit in.
Hardstikke leuke voorstelling! Als Hobbiekippen het voor het zeggen hadden… Een geheel eigenzinnige opvatting van de inburgeringscursus. Niet politiek maar ongelofelijk actueel, vol beladen onderwerpen die luchtig geregisseerd zijn door regisseur Ciggaar. Met veel bravoure jassen de acteurs in een noodtempo de onderwerpen van de les in Nederland er doorheen. Ik kan de clou niet verklappen maar vind dat iedereen em moet zien! De Tomaat is voor de tent: die houdt de herrie van buiten slecht tegen. Eindelijk ook een voorstelling waar je mag drinken als je kijkt (een fles rosé bijvoorbeeld).
Ik heb na afloop van de voorstelling nog een kwartier na zitten hinneken van het lachen. Het ging bijna nergens over maar oh wat goed. Een stel agressieve haantjes die hun mannelijkheid moeten bewijzen en dat alles in een Over The Top choreografie van 35 minuten met een erg goede soundtrack. Alex op zijn best……
Wat een puike voorstelling (of is het een evenement?)Inventief bedacht en zeer herkenbaar, onwerelds mooie beelden.
Voor je gevoel gaat het allemaal vanzelf. Alle heerlijke glamourmomenten worden prachtig uitgespeeld.
Wat ik jammer vindt is dat er in de voorstelling 2 gigantische “hits” worden gezongen die regelrecht in de top 10 terecht zouden komen,maar dat deze niet op cd of band verkrijgbaar zijn. Ik zou graag in de auto of thuis dagelijks “altijd een liedje” willen meezingen. Gaat deze voorstelling zien! en zing mee
Tsja, een eenzame onderwijzeres van middelbare leeftijd met twee katten, thuis. Saai leven. Saaie voorstelling ook. Stap er eens uit, vrouw, ga wat leuks doen, desnoods iets geks - maar ga niet drie kwartier lang naspelen dat er een heel leven lang niets gebeurt. En hoewel knap gedaan (waarvoor geweien), is het erg jammer (van mijn geld, mijn tijd en ook mijn goeie zin) dat dit op de parade moet voorvallen, net als ik er een kaartje voor gekocht heb.
Verder prima avond gehad, trouwens.
Een Arabier is een hitsige Arabier die alles uit de kast trekt om de vrouwtjes te behagen. En natuurlijk was het erg, toen, in Basra, en nu ook nog, maar een Arabier is een hitsige Arabier, die de stijve horlepiepen uit de polder graag bijbrengt hoe de vrouwtjes te behagen. Dank, Zico!
(Goeie vondst ook om de mannetjes meer te laten betalen dan de vrouwtjes.)
Tuurlijk valt er dit jaar veel te zeuren over de Parade, maar het is veel leuker om enthousiast te zijn. En dat was ik na de voorstelling van de winnaars van de ‘voor de leeuwen’ CJP prijs 2003.
In vier korte sketches zetten de jonge acteurs de meest uiteenlopende clowns neer. Van de zwaar zeverende Jimi Hendix clown (kloon?) tot de rondstborstige slettenclowns. Het hoogtepunt waren wat mij betreft twee pinguinclowns. In een sketch van 2 minuten speelden ze het klaar om te ontroeren, enorm op de lachspieren te werken en in ‘a wonderful world’ moeder natuur te vervloeken. Erg leuk!
wat een geweldige voorstelling! Een waar feest. Goede vondsten en een heerlijk tempo, een nieuwe variant op de Parade-traditie. Net niet ordi, net niet genant, net tekort en een heerlijk gevoel als je naar buiten komt en een lied wat je de hele dag daarna nog zingt. Het is een genot om zoveel talent en creativiteit gekoppeld te zien aan een proffessionele virtuositeit. Alles juist gedoseerd en dan toch die verrassing aan het slot die je niet meer verwacht.
Een extra gewei voor de vondst met camera en beeld!
Ja hoor, best leuk op de Parade, maar toch een sterk gevoel van: dit hebben we al eens gezien en dan beter. De modeshow van honden was aardig, maar Raymonde de Kuyper is eigenlijk leuker als anti-reclame heldin voor Appie Heijn, Carla Mulder zal nooit haar rijschooldame uit Hertenkamp evenaren, Alex Klaasen deed het leuker en beter met Martine (ach… nu al uit elkaar…) en Ray is altijd wel een goeie muzikant. Teksten zijn net niet spits genoeg en mijn hoge verwachtingen werden helaas niet ingelost.
Heerlijke slapstick… veel geweld maar op een leuke manier, met veel humor en gevoel voor timing gebracht. Fantastisch om te zien hoe de acteurs zich uit de naad spelen om ons een geweld-ig half uur te bezorgen. Net 10 minuten te lang voor mijn gevoel, maar de rest van het publiek leek daar niet mee te zitten. Samen met De Paardenkathedraal (Anytime..) absoluut de HIT van de Parade!
Bijzonder die “echte” Sleurhut. Goed zoals de heren op elkaar zijn ingespeeld. Puntig en to the point. Romeo en Julia, hoewel een cliche, wordt uitstekend vormgegeven.
Wat een superstukje was dit! Alles aan deze voorstelling ‘sprankelde’:prachtige aankleding, mooie vormgeving, vier topspelers en bovendien veel humor en muzikaliteit (vaak gingen deze twee zelfs samen, maar ik wil hier niet teveel verklappen…). Altijd leuk om de mannen van de PK te horen zingen trouwens. Waar blijft de CD? Met stip de leukste voorstelling die ik op De Parade heb gezien: liep helemaal ‘happy’ de tent uit. Gaat dit allen zien!
2 geweien voor de vormgeving en de energie die er nodig moet zijn geweest om deze ‘voorstelling’ te maken. Het was misschien beter geweest om daar minder aandacht aan te besteden en misschien een regisseur en/of een dramaturg in te schakelen. Er was best veel aardigs te zien , maar alles had ik al een keer eerder gezien bij anderen en dan veel beter.
Een belachelijke voorstelling, maar een waar genot om naar te kijken. Lekkere acteurs en een goed Paradethema.
Het lijkt allemaal heel simpel en makkelijk, maar achteraf realiseer je pas hoe goed deze voorstelling gemaakt is, alles is in balans spel, muziek. zang en techniek. De vormgeving is zo eenvoudig maar
Dit kan echt niet meer. Een overspannen travestiet Rina (met grappen als: glij maar lekker in m’n tentje…) die zelfs voor een aftandse Berlijnse nachtclub nog zou worden afgekeurd wegens gebrek aan talent en originaliteit, afgewisseld met een stel vage dansnummers van dansers die echt wel hun best doen, maar geen enkele originaliteit of visie ten toon spreiden. Een belediging voor het publiek, met een dubieuze boodschap als dieptepunt (homo’s zijn ook mensen…) en laten we nog eens dwepen met Barbra Streisand. Slecht gespeeld (vooral die man met die snor), slecht gezongen, slechte Engelse uitspraak… Je weet echt niet waar je kijken moet van plaatsvervangende schaamte. Kom op zeg! Verzin iets anders en val ons hier niet mee lastig.
Varend naar het Parade festival. Eigenlijk het allerleukste van de hele avond. Ik ben vorig jaar vele keren op-en-neer meegegaan;)
Ga met de Paradeboot naar de Parade, leuker dan de Parade zelf!!!
Echt een heel bijzondere voorstelling. Hier worden de juiste (en lekker veel) theaterbeelden, geluidsdecors en associaties ingezet om een niet pretentieuze boodschap over te brengen!
Goed vet, mooi, evenwichtig en enthousiast.
We hebben hem 2 keer gezien (Den Haag was nog iéts strakker dan Utrecht) en ik zou zó nog een keer willen gaan!
Extra complimenten voor de regie, er zal vast vaak tegen haar gezegd zijn dat het clichés zijn en dat het al 100 keer gedaan is, maar van mij mogen er veel meer van dit soort voorstellingen komen!
Let trouwens ook op de toetsenist die álles live speelt en daar zichtbaar plezier aan beleeft!
Dit is een in al z’n eenvoud prachtig ding. Achttien of twintig geprojecteerde hoofden vormen een koor dat door de magistrale Peter Drost aangestuurd wordt. Als dat eindelijk lukt (na hoesten en andere sabotages) doet Bach je even de Parade-herrie vergeten. 20 minuten, maar niet missen.
Snip en snap-revue over honden, integratie en baasjes en bazinnen. Alex Klaassen stijgt tot nieuwe hoogten als bruine hond met roze erectie (meer zeg ik niet, zelf zien). Fijne muziek van Van Santen. Al haat ik honden, dit was leuk.
Top, moet je gezien hebben!Ben de hele avond nog vrolijk geweest van deze voorstelling en stuur vanavond al mijn vrienden .4 krachtige acteurs die aangevuld met een meesterlijke vormgeving en een prachtig “one-man bigband” een reis rond de wereld aanbieden waaraan je graag wil deelnemen. Prachtige vondsten en gevat in een helder concept. Wat moet het heerlijk zijn om dit te spelen!
Achteraf viel het mij pas op hoe knap deze voorstelling in elkaar zit. Alles gaat zo achteloos vanzelfsprekend.
Ik hoop dat er nog een avondvullende versie van deze voorstelling/performance/video-,sound,dress-show komt
Een ideale combinatie: de cynische melancholiek van van Roozendaal, de energie en scherpte van Bob Fosko en de swing en satire van Miss Bee; fantasisch en graag meer daarvan. Tevens bevat deze show het beste politieke statement dat ik in lange tijd in ons politiek zo roerige landje heb mogen horen:
EIGEN ROTTIGHEID EERST waarvoor niks dan hulde!
Grote verrassing op De Parade: De Paardenkathedraal met even grappige, als muzikale als stijlvolle ode aan de leegte van de moderne mens. Over Prada-schoenen, vernissages en zinloze lege levens. Deze voorstelling is bijna een performance, gespeeld door drie mannen, een vrouw en een geweldige muzikant, die in deze omgeving (bier, rose, tenten, en toch ook weer vrij ordinaire straatartiesten) een grimmige oase vormt. Subtiel, uiterst professioneel en met een prachtige finale in de vorm van ‘Altijd een liedje’, waarna je zingend de tent verlaat.
Bijna onder de Utrechtse Brug verstopt doet Suver Nuver z’n ding. Met misschien een niet al te oorspronkelijk thema: zoon neemt het op tegen pa. Ook het nieuw testamentisch skelet met JC in de hoofdrol is eerder vertoond. Maar bij de afwerking is het drietal plus goed gebruikt koor in vorm. Namelijk heel beeldend, geestig en orgineel. Zelfs het gesproken Fries werkt goed op Amsterdamse bodem.
Veel energie, dat wel. Maar verspild aan een slecht idee, slechte muziek en veel ongein. Maar gelukkig ook een (toevallig?) aanwezig mini-talentje van een jaar of drie schat ik, dat zich telkens onbevangen in de show mengde en de professionals ruim de loef afstak.
Hun vorige program heeft vruchten afgeworpen: de heren doen in de bloedhitte uiterst fit aan. Bovendien rekenen ze ook weer doeltreffend met enkele foute verschijnselen en personen af. Dat gebeurt met behulp van lekkere, snelle en spitse teksten. Leuk vanaf de start met een dialoog tussen twee semi analfabete patsers in een club tot en met het slot met de barpraat van twee brallerige patsers. Goed dus, zij het dat het hier en daar wel wat teveel opgelegd pandoer werd.
Jammer dat het bij een idee blijft. Verder wordt alles uitgelegd alsof het Parade publiek dom is.
Echt te lekker om naar te kijken! Heerlijke muziek goede zang, en ook nog leuk theater. Een verademing op de parade 2003! Lekker is maar ene vingerlang ons moeder!
Het liefst tien tomaten voor het creatieve team, wat een enorme blunder van een voorstelling. Ikzelf wilde al tijdens de voorstelling weglopen maar mijn vrouw hield me tegen. Uiteindelijk wist ik toch weer te genieten. Zoveel platte en bovenal foute humor in 1 voorstelling. Zelf Bennie Hill zou zich in zijn graf omdraaien. En laat het nu toch eens duidelijk zijn acteren is een vak! Leuke middelbare school voorstelling. 1 gewei dan maar voor dansers en 1 gewei voor de kostuums. Organisatie van de Parade SCHANDE! En wij zijn eruit de allerslechtste voorstelling van het seizoen absoluut
lachen man. Aller Jezus wat flauw allemaal. Jammer van mijn geld en jammer voor het niet beloonde aanstormende talent!
Anno 2003 kan dit echt niet meer. Sluit de subsidiekraan voor deze totale onzin! Nichten c.q homo humor uit de jaren 70 en dan ook nog eens super slecht gespeeld. Wat een marteling voor het publiek en dat in de hitte.
Over en uit!
Een Irakeze suppoost veranderd na het betreden van een schilderij met een vagina (ja het kan!) in een Arabische sexgod. Althans, dat is wat el Hamus zich waarschijnlijk zelf voorhoudt. Een zeer aandoenlijk en overwegend pervers stuk. Geen boodschap, geen humor, kortom theather onwaardig. Uit zelfbescherming de zaal voortijdig verlaten.
De kinderen, 5 dames vonden het stuk voor stuk erg vermakelijk. Leuk en erg kindvriendelijk gedaan. Er is duidelijk veel zorg besteed aan het omzetten van avond voorstelling na kinder matinee. Ook de toegangs prijs vonden wij prettig.
Van ons en de dames in kwestie een dik compliment
Wat een enorme slecht voorstelling!!! Wat doet dit op de Parade. We hadden natuurlijk ons helemaal in kunnen lezen ect, maar gewoon naar binnen gelopen. Mischien heeft het mensen kunnen bekoren, maar ons zeker niet! Kom maar met die gouden tomaat.
Vind vorige recensies niet erg genuanceerd. Rina is inderdaad erg irritant, oudbollig, slechte stem ed. De meeste dans-acts daarentegen erg goed. Wat bleef hangen waren de solonummers Antilliaanse dans, het meisje in de mand, en de cowboys. Verder vooral het laatste nummer, verrassende power !
een van de leukste voorstellingen van de parade! Vorig jaar Familie van hen gezien en dit was nog leuker!!! Hoop dat ze er volgend jaar weer zijn.
Niet om aan te zien, al dat langzame gewauwel! Jammer, want de paardenkathedraal maakt doorgaans prachtige voorstellingen en Paula Bangels is 1 van de beste actrices van Nederland (Belgie)…. Maar helaas. De beste schutters schieten ook wel eens mis.
Met een pakkend deuntje alleen kom je er niet!
Zico’s sexual healing show…. niet voor niets veel geprezen door de media. Waar mijn voorganger AK de slechte indruk vandaan haalt is mij geheel onduidelijk. wellicht eerst zelf even oefenenen met het licht uit dame/ heer? was het te vrij gevochten voor u?
Twee keer zag ik deze voorstelling, eens in den Haag eens in Amsterdam (en wat een geweldige acteur…. de tweede keer werd ik zelfs door “Zico” herkend, al zat er weken tussen!) leuk, verassend, grappig, opzwepend, en met een prachtig stijlvol toetje in de vorm van een prachtige, erotische, goede buikdanseres (de straf voor de vroegtijdige zaalverlaters!) De artiesten zijn ondanks alle goede recensies ook bezig gebleven met de voorstelling, de tweede keer waren een aantal dingen geperfectioneerd en aangescherpt… noblesse oblige!
Niets dan hulde voor deze leuke innovatieve, interactieve en gezellige parade voorstelling!
Een dikke zoen voor Sabri!
Wat een sfeer, wat een geliktheid! En wat een mooie, nare mensen! Wat een geweldig liedje - Altijd een liedje! Wat een heerlijk gevoel als je de tent uit loopt! Respect voor de makers: dit is echt een heel bijzondere Parade voorstelling. Of eigenlijk: dit is helemaal geen Parade voorstelling. Dit is Kunst met een Knipoog!
Wat verschrikkelijk. Na 5 minuten wou ik al naar buiten lopen. Maar ja, je hebt de hoop dat het beter word. Met kromme tenen de resterende 25 minuten gezen. Het idee is achterhaald. Dit is al veel eerder en veel beter gedaan! Ik hoop dat dit het laatste jaar was voor mevr. Sigaar, de sigaar is nu echt op!!
mooie voorstelling en zeer op zijn plaats op de parade, alhoewel het zeker geen doorsnee ‘parade-voorstelling’is.
Mooi spel van Henk Elich(waarom zien we hem nooit meer op de planken?)Mooie vondsten en een herkenbare heldere stijl, geen poespas. Je kan de penseelstreek van Uri Rapaport goed merken en de combinatie met Paula Bangels is meer dan een vluchtige samenwerking. De symbiose van vorm, spel, muziek en plezier levert een heerlijk half uur vermaak op.