‘k Hou van theater dat moeilijk doet en van de Grote Gedachten.
Ik volg: Discordia, TGA, Dood Paard, Toneelhuis, NT Gent, Jacob Derwig, Kitty Courbois (vooral in comedie), Halina Reijn, Fedja van Huet, Boukje Schweigman, Carina Mollier, Jetse Batelaan en Lotte van den Berg.
Ik kan niet objectief en vrijmoedig schrijven over: ‘t Barre Land, Karina Kroft, recensent Simon van den Berg en het TIN en de Mime-prijzen als vanwege werk, liefde en andere intense betrokkenheid.
Soms ga ik niet naar theater. Ik ben dan naar de bioscoop een Hollywoodfilm aan het bekijken met veel popcorn en slurpcola.
Goed gedaan! Ik ben nogal kritisch op dingen rond de Beatles, maar hier kon ik niet tegen op Kniesoren. Hele slimme voorstelling, met veel plezier voor popnerds, meezingers en muziekfreaks. Godzijdank was de band echt goed. Wat een leuke jongens allemaal, speciale aandacht voor Erik van der Horst, wat klopt omdat ik in een George-periode ben. Kippevel bij video publieksbeelden met Roosmarijn Luyten. En nu alsmaar heel veel zin in De Beatles en om in een bandje te zitten. Fuck de canon, dit is pas erfgoed doorgeven.
Jaarlijstjes zijn leuk, decennium-lijstjes zijn vét. Na lang overwegen en veel dillema’s: mijn beste voorstellingen uit de jaren NUL
1. Ruigoord 2, TGA, Carina Molier 2000
Vers in het nieuwe millennium lag De Toekomst even open. Theater is niet geworden wat het toen had kunnen zijn.