Onderwerp
Rick Engelkes (3 nieuwsberichten)
- MTV gaat samen met Rick Engelkes Producties theaterproducties voor jongeren maken. De eerste productie wordt 'MTV presents: Sexual Perversity' en komt rond november dit jaar op de planken. "MTV en REP willen de theatermarkt verder openbreken voor een eigentijdse doelgroep en jong theatertalent stimuleren", aldus de twee bedrijven.
REP maakte al eerder voorstellingen voor jongeren zoals 'Onze Jeugd!' met oa. Katja Schuurman en 'Tape' met Medina Schuurman, Tygo Gernandt en Cas Jansen. De titel 'Sexual Perversity' lijkt te verwijzen naar het stuk 'Sexual Perversity in Chicago' van David Mamet dat in 1986 succesvol werd verfilmd onder te titel 'About last night...' met toen-nog-brat-packers Demi Moore en Rob Lowe. (ANP, 9/1/06)
- In een allesonthullend interview memoreert actrice Isa Hoes haar kunsten in 'De Minnaar': "Dat was een toneelstuk met Rick Engelkes en daarin bedachten we een scene waarop ik op een spiegel ga dansen terwijl ik mijn slipje uitdoe, en dan schuift hij met zijn hoofd daaronder. Mooie scene, leuk bedacht, maar ja, ik moet het wel doen. De mensen in de zaal zien niks - ik heb nog een rokje aan - maar Rick wel! En dat elke avond. Maar hij zag niks hoor. Ik heb het hem gevraagd." (Parool, 9/11/02)
- Rick Engelkes heeft een bijzonder inspirerend gesprek gehad met een casting-director "Job". Het ging over de mogelijkheid tot een theaterproduktie in het seizoen 2000/2001 en een wellicht zelfs nieuw op te zetten theatergezelschap. Volgende week gaat een voorlopige cast met een voorlopige tekst aan de slag. 'Twee op de wip' wordt volgend seizoen hernomen en er worden nog nieuwe sponsors gezocht die geïnteresseerd zijn in 'relatie-marketing'. Naast de gebruikelijke logo's in de programmaboekjes krijgen deze sponsors een VIP-behandeling en de gelegenheid om na afloop informeel met de acteurs te praten. Rick noemt dat zelf: "een aardig alternatief voor dat opgeklopte gedoe in de sky-boxen bij voetbalwedstrijden." Komende Uitmarkt zal een stel meiden onder het motto 'twee halen, één betalen' de voorstelling onder de aandacht van het publiek brengen. Mocht u toch geen zin hebben in theater, er worden plannen gemaakt voor een tv-registratie. (AD, 17/7/99)