Beetje laat, maar ik moest deze nog even op Moose zetten. Na de recensie in de Volkskrant was ik erg benieuwd naar deze voorstelling, waarin Ivo van Hove werd weggestuurd, en zeer expliciete naaktscènes zouden zitten. Wat ik te zien kreeg, was naar mijn mening een van de beste voorstellingen van TGA die ik ooit heb gezien. Halina Reijn schittert eindelijk weer in een rol die haar op het lijf geschreven is. Niemand, behalve zij, blijft in leven in dit stuk (als ik me goed herinner), en haar transformatie van lieve dochter tot moordenares is subliem vormgegeven. De naaktscènes zijn inderdaad expliciet, maar passen en horen in het stuk. Alles valt op zijn plaats, ook het intensieve gebruik van moderne multi media middelen, zoals in de chat scènes. Voor mij was een van de indrukwekkendste scènes die waarin Halina volkomen doordraait en wild begint te dansen met een soort tekenfilm op de achtergrond.
TGA heeft in de begin periode van Van Hove een moeilijke periode gehad, met veel slechte stukken en idem recencies. Maar het laatste half jaar lijkt de geest terug te zijn, wat ook resulteert in veel en jong publiek. Wat mij betreft mogen ze deze weg vervolgen.
Ik heb nog geen reacties geplaatst.