Voor een deel is dit de traditionele voorstelling die je van dit gezelschap verwacht. Weliswaar is het gelukt, door flink te schrappen in de tekst van de roman en door het tempo hoog te houden, om het verhaal ook voor niet zo met Couperus bekende toeschouwers boeiend te maken. Toch zou dat tot een wat oubollige voorstelling van dertien in een dozijn hebben geleid, met Mirjam Stolwijk als een veel te eendimensionale bitchy zus, als de andere acteurs zich niet zo voorbeeldig ondergeschikt hadden gemaakt aan de ster. Want het is Maria Kraakman in de titelrol die deze voorstelling echt de moeite waard maakt. Door de inzet van een volgspot kon het aan haar zelf worden overgelaten waar en wanneer ze op het podium (en eventueel in de zaal) wilde gaan staan, lopen, liggen of flauwvallen. Dat blijkt een goed idee van regisseur Van der Sanden. Want Maria Kraakman benut die vrijheid op formidabele wijze. Ze zet een heel overtuigende Eline Vere neer die nieuwsgierig maakt naar meer grote toneelrollen van deze toch vooral door haar werk in films bekende actrice.