Welkom allemaal op de geheel vernieuwde Moose site! We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt (en toegegeven, sommige periodes ook minder hard) om deze grote sprong voorwaarts te kunnen maken.
Er is het een en ander veranderd op jullie vertrouwde Moose.
Vandaag staan alle theatergroepen klappertandend bij de brievenbus. De brieven van het Superfonds met de uitslag van de vierjarige subsidieronde zijn gisteren verstuurd en komen vandaag aan.
Een inhoudelijk debat over kunst in de Tweede Kamer. Dat was een van de doelen van de grote subdidiestelselhervorming die nu over ons heen trekt.
We zijn in Berlijn, en meteen breekt het belangrijkste theaternieuws in Duitsland, tevens de ontknoping van een door ons hartstochtelijk gevolgde soap: Wolfgang Wagner legt na deze editie de leiding van de Bayreuther Festspiele neer.
Een selecte afvaardiging van de Moose-redactie trekt er de komende week opuit om het theaterleven in Berlijn uit te checken.
Jaja, de directeur van het HF is boos. Het Rozentheater zoekt het in stille diplomatie (maw.
Aj, hier had ik nog niets over gehoord: BNN heeft een nieuw, affreus onleuk spelprogramma ‘Knowing me, knowing you’, over hoe goed bekende collega’s elkaar eigenlijk kennen.
We hebben dus inmiddels gehad:
-de Neil Young-voorstelling (Opening Night)
-de Bob Dylan-voorstelling (Romeinse Tragedies)
Het is tweede Paasdag, en zo uit het raam starend denk ik steeds meer dat dit weer mij iets wil vertellen. Die zware sneeuwval lijkt het uit te schreeuwen: beste Moosers! Heeft nog niemand de belangrijkste theatertrend van het jaar geïdentificeerd?!?