Ze komen niet van de makersfabriek van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en ze stonden niet op het ITs. Moose ontdekt op Boulevard jonge makers die de wereld aanvallen vanuit het Zuiden. Wie zijn ze en wat willen ze? Wij stellen aan u voor Elske Rollema, die succes oogst als Fien en als Elske.
De Opleiding
"Ik kom uit Groningen, heb eerst Grafisch Vormgeving gestudeerd aan de Kunstacademie in Enschede. Daarna wilde ik theater gaan maken, dacht na over de Kleinkunstacademie in Amsterdam, maar daar vonden ze me te oud, en bovendien hebben ze geen parttime opleiding. Toen starte de Koningsacademie hier en ben ik nog verder afgezakt naar Den Bosch. Ik ga nu mijn vierde en laatste jaar in."
De Voorstelling
"Samen met regisseur Marc Krone heb ik deze voorstelling speciaal voor Boulevard gemaakt, in drie weken. Ik heb Fien de la Mar leren kennen via de lessen repertoirekennis op de academie en raakte gelijk gefascineerd. Ik heb de biografie van Jenny Pisuisse gelezen, ben naar het TIN gegaan, enzovoort. De combinatie van haar privéleven en haar carrière is zo'n rijke bron. Ze is ook niet te vergelijken met wat voor artieste dan ook in deze tijd. Ik ben echt van haar gaan houden en op zoek gegaan naar de Fien in mij. De voorstelling is ook niet echt een biografisch portret maar een collage. Later ga ik deze voorstelling uitwerken als eindexamenvoorstelling. Ik heb wel mensen uitgenodigd en om in het Nieuwe de la Mar te spelen zou natuurlijk te gek zijn."
De Toekomst
"Ik zou me zelf geen cabaratière noemen, maar echt theatermaker. Maar film en televisie lijkt me ook spannend. Ik vind alles eromheen ook interessant, ook de vormgeving van de flyers en zo. Voor musical is mijn stem niet goed genoeg. Ik wil ook niet echt entertainen, ik wil wel steeds mijn eigen verhaal vertellen."
Brabant
"Mmm, als ze zeggen dat ze Amsterdam meer willen verbrabandiseren, met meer gemoedelijkheid en zo, dan mag het hier wel meer Amsterdam worden. Het boerse mag er wel een beetje af. Dit is zo'n mooi plein, het toch heel erg dat dit de rest van het jaar een parkeerterrein is. Er moet een mooie fontein zijn of zo. Verder moet het Koningstheater en de Academie absoluut blijven, het is een verrijking van het culturele leven. En de Verkade-fabriek natuurlijk, dat is ook spannend hoe dat zal gaan worden."
zie ook: Minirecensies 'Om alles'