Was het een amok makende diva? De oplopende spanning tijdens de repetities voor Geslacht (met een acteurswisseling op het laatste moment)? Of was het een onprofessionele schouwburgmedewerker die een eenvoudig oplosbare situatie liet escaleren? We zullen er wel nooit achterkomen, maar feit is dat Mark Rietman vorige week wegens geen kaartje de zaal van de Stadsschouwburg in Amsterdam werd uitgezet, waarna hij vloekend en tierend zijn eigen portret van de muur haalde en verklaarde nooit meer terug te komen. Kortom, u had erbij moeten zijn.
Het was echter wel bij de marathon van 10 Geboden en dus in aanwezigheid van de voltallige theatermafia, die nu in twee kampen verdeeld is. De gemoederen tussen de hoofdrolspelers zijn inmiddels gesust, het schilderij hangt weer onbeschadigd op z’n plek, maar die première van Geslacht kon nog wel eens spannend worden ;-)
En watsmet die Hitlervoorstelling van De Toneelfabriek? Wat is de Toneelfabriek? En als Frank Lammers, Pierre Bokma en Kees Hulst meedoen, lijkt me de belangrijkste vraag: waar is Mark Rietman?
En verder:
Tenslotte voor alle hippe surfers op de elektrische snelweg: Moose is op Twitter. Vooralsnog alleen met de rss-feeds van de laatste Minirecensies en Theaterpraat, maar wellicht vind je dat al handig genoeg.
(foto: Mark Rietman en José Klaase tijdens repetities van Geslacht door Deen van Meer)
reacties
Haha die Rietman. Grappig ook hoe zo’n verhaal zich binnen de kortste keren langs alle mogelijke kanalen weet te bereiken. Nu wordt het eindelijk weer leuk om naar een première van Het Toneel Speelt te gaan :)