theaterpraat

Publiciteitsstunt Trust valt slecht

Niet iedereen is blij met de publiciteitsstunt die De Trust uithaalde voor haar nieuwe voorstelling. Alle vaste bezoekers van het Amsterdamse gezelschap kregen een brief van een gefingeerd notariskantoor waarin staat dat ze een niet onaanzienlijke erfenis krijgen van ene Adel Blank uit Noordwijk. Ondertekend door mr. M.J. Platteel en op briefpapier van DT & DMH notarissen. Voor velen bleek pas later dat dit een afkorting is voor De Trust & De Mexicaanse Hond, die op deze manier hun co-productie ‘Adel Blank’ onder de aandacht wilden brengen. Het stuk gaat over een vrouw die op sterven ligt, terwijl haar familie al ruziet over de erfenis. “Wij willen de bezoekers bij de voorstelling betrekken door hen te wijzen op hun eigen inhaligheid”, aldus zakelijk leider van De Trust H. van Duin. Bij diverse mensen is de grap echter in het verkeerde keelgat geschoten. “Zo’n onsmakelijke confronterende brief blijkt een doodordinaire publiciteitsstunt. Van een theatergroep mag iets mee niveau worden verwacht”, aldus de boze Henk John. De Trust ontving klachten van mensen die zelf met een boedelscheiding of een sterfgeval zitten. Van Duin vermoedt echter dat een deel van de klagers de pest in heeft omdat ze zijn beetgenomen. (Volkskrant, 11/3/99)

zie ook: Vera Liefhebber

Moose op 11/03/1999 - 00:00  
meer over De Trust, publiciteitsstunts