Schouwburg Amstelveen vraagt middels een aantal billboards in de hoofdstad aandacht voor haar seizoensbrochure. Hoe effectief zou deze publiciteitsactie zijn?
Het geheime woord is…: Abonnementen. Stadsschouwburg doet daar niet aan en Amstelveen wel en dat is toch wat de mensen willen.
Bovendien is er langzaam maar zeker een soort inhoudelijke onderverdeling tussen SSBA, Meervaart en Amstelveen ontstaan: SSBA doet TGA en de moeilijke dingen, Meervaart doet cabaret, musicals en multiculti, Amstelveen doet vrije producties en amusementstoneel. Grofweg zeg maar, hè.
Ik kom er inmiddels met enige regelmaat, en bereikbaarheid is echt geen enkel probleem, de zaal is prima en ze hebben lekkere thee. Alleen het publiek, dat is altijd even schrikken. Maar ja…
Ja abbonnementen! De vrees voor bands die een theatertour doen. Want de zaal zit vol met mensen die het voor één keer wel leuk lijkt om naar Bløf, Racoon, Di-Rect te gaan. Mensen die totaal niet reageren zoals de band gewend is, want de fans kunnen geen kaartjes meer krijgen.
En echt wel dat dit soort reclame werkt! Zeker online bestellen! In Almere waren de grote namen van het cabaret binnen 3 uur uitverkocht. De ouderwetse abonnementenhouders zullen zo verdwijnen. De mensen die vertrouwden op de loting. De mensen die al jaren abonnementshouders zijn en nu geen kaartjes kunnen krijgen omdat ze niks van internet weten.
Ik denk zelfs dat het adverteren voor een abonnement succesvoller is dan voor elke voorstelling apart. Maar of Amsterdammers zich hierdoor voelen aangesproken…..
als je bedenkt dat nog steeds vrijwel alle schouwburgen buiten de grote steden driekwart van hun kaartjes in abo’s verkopen is zo’campagne vrij logisch..
Een schouwburg die aktief is(1e seizoensbrochure voor 2007/8), met prettige ontvangst en service, goede bereikbaarheid en parkeermogelijkheden, gunstige prijzen, en NNT, hZT en NDT zijn er ook te zien. Dus niets mis mee ga er heen. Henk
reacties
Het zou je nog verbazen.
Het geheime woord is…: Abonnementen.
Stadsschouwburg doet daar niet aan en Amstelveen wel en dat is toch wat de mensen willen.
Bovendien is er langzaam maar zeker een soort inhoudelijke onderverdeling tussen SSBA, Meervaart en Amstelveen ontstaan: SSBA doet TGA en de moeilijke dingen, Meervaart doet cabaret, musicals en multiculti, Amstelveen doet vrije producties en amusementstoneel. Grofweg zeg maar, hè.
Ik kom er inmiddels met enige regelmaat, en bereikbaarheid is echt geen enkel probleem, de zaal is prima en ze hebben lekkere thee. Alleen het publiek, dat is altijd even schrikken. Maar ja…
Ja abbonnementen!
De vrees voor bands die een theatertour doen. Want de zaal zit vol met mensen die het voor één keer wel leuk lijkt om naar Bløf, Racoon, Di-Rect te gaan. Mensen die totaal niet reageren zoals de band gewend is, want de fans kunnen geen kaartjes meer krijgen.
En echt wel dat dit soort reclame werkt! Zeker online bestellen! In Almere waren de grote namen van het cabaret binnen 3 uur uitverkocht. De ouderwetse abonnementenhouders zullen zo verdwijnen. De mensen die vertrouwden op de loting. De mensen die al jaren abonnementshouders zijn en nu geen kaartjes kunnen krijgen omdat ze niks van internet weten.
Ik denk zelfs dat het adverteren voor een abonnement succesvoller is dan voor elke voorstelling apart. Maar of Amsterdammers zich hierdoor voelen aangesproken…..
als je bedenkt dat nog steeds vrijwel alle schouwburgen buiten de grote steden driekwart van hun kaartjes in abo’s verkopen is zo’campagne vrij logisch..
Een schouwburg die aktief is(1e seizoensbrochure voor 2007/8), met
prettige ontvangst en service, goede bereikbaarheid en parkeermogelijkheden, gunstige prijzen, en NNT, hZT en NDT zijn er ook te zien. Dus niets mis mee ga er heen.
Henk
Hi Miel
Heel vroegga had ik daar een ballet optreden gehad,de hoofdrol zelfs ,als marsmannetje , maar dat heb jij zeker ook nooit gezien