De Avro wil theater tot een speerpunt maken met de start van haar Theatertribune. Via een nieuw tijdschrift, radio- en tv-programma’s en een website wil de omroep nieuwe leden werven. Leden worden op de hoogte gehouden van voorstellingen, mogen naar exclusieve Avro-premières en kunnen korting krijgen op kaartjes. De Avro heeft al tribunes op het gied van beeldende kunst, veiligheid, natuur en gezondheid. Directeur Ad ‘-Gravesande denkt dat de Theatertribune zo’n 50.000 leden moet kunnen trekken. Het Commissariaat voor de Media kan echter roet in het eten gooien. Kortingen geven om leden voor de omroep te werven mag niet zomaar en de zogenaamde GirafPas van de Natuurtribune (die korting geeft op musea en dierentuinen) wordt op dit moment onderzocht.
Als dit probleem wordt opgelost, en als het haalbaarheidsonderzoek slaagt, en als de theaterproducenten willen meewerken start de Theatertribune in september. (Volkskrant, NRC, 20/1/04)
zie ook: Geen Grote Toneel Publieksprijs