theaterpraat

De Appel leeft zich uit in hun nieuwste reclamecampagne

De Appel leeft zich uit in hun nieuwste reclamecampagne: in de kranten staan korte briefjes aan bekende personen (“Beste Rick van der Ploeg. Daar vraag je wat: je richten op jongeren…”) die vervolgens uitgenodigd worden voor de nieuwste Appel-voorstelling. Klinkt als een geniaal idee van een enorm duur reclamebureau, maar nee, dat kan De Appel niet betalen. Artistiek leider Aus Greidanus: “Je identiteit kan je het best zelf bepalen. Het is gewoon hier binnen het gezelschap verzonnen”. In het briefje aan Rick van der Ploeg heeft de groep zo vlak voor de verdeling van de subsidies niet willen sarren. Men heeft alleen de vraag willen stellen op wie je je als gezelschap nu moet richten. Nu zijn dat jongeren en allochtonen, “bij het kunstenplan 2004 worden dat misschien wel weer de ouderen”. De voorlichter van Rick: “Een uitnodiging per brief met postzegel was goedkoper geweest”. (Volkskrant, 6/4/00)

zie ook: Kranten weigeren Trust-advertentie