oude meuk

Forum

Als u een bijdrage aan het forum wilt doen moet u een geregistreerde Mooser zijn. Registreren is eenvoudig en gratis

Log in of Registreer

Improvisatietoneelgroep Utrecht

Mensen, ik mis mijn toneel ontzettend. Het wordt zo langzamerhand ondraaglijk. Ik heb 6 jaar toneel gedaan + 2 buitenkunstweken + drama op school, en ben 5 jaar geleden daarmee gestopt omdat de groep uit elkaar viel, de docent wegging en ik verhuisde naar Utrecht.

Helaas, kan ik in Utrecht niet vinden wat ik zoek. Het zijn ofwel onbetaalbare minicursusjes van 12 of 15 lessen ofwel productiegroepen. Het eerste wil ik niet omdat ik het heel belangrijk vind in een groep te zitten die met elkaar groeit en beter wordt, die tot op zekere hoogte jaren bij elkaar blijft, en als je 12 lessen hebt met wat mensen, is de helft daarna gewoon weer 'weg'. Dat vind ik zinloos. Het mooie van die 6 jaar toneel vroeger was juist dat je op een gegeven moment precies wist wat elkaars sterke en zwakke kanten waren, elkaar steeds meer uit kon dagen en er een groepsgevoel was en je met elkaar als groep en als individu groeit.

Het tweede (productiegroepgebeuren) wil ik niet, hoewel dat meer een constante groep is, is dat dat draait om het voorbereiden van een of meer voorstellingen per jaar en dat weinig heeft van improvisatie maar meer gaat om teksten uit je hoofd leren en hetzelfde elke keer opnieuw spelen.
Daar gaat mijn interesse niet naar uit.

Theatersport komt al meer in de richting, maar dat is toch wel degelijk anders dan het simpele oefengebeuren, korte scènes voorbereiden, inspringen. Het komt i.i.g nog het meest in de buurt.

Verder vind ik het belangrijk, alhoewel niet het belangrijkste, dat ik wel met mensen kan spelen die (enige) ervaring hebben, die het kunnen, die het durven. Want ik moet ook uitgedaagd worden en het is gewoon stukken minder leuk om met beginners te spelen.

Mijn vraag is dus of iemand iets weet in Utrecht dat aan bovenstaande omschrijving voldoet? En ook of er mensen zijn die hier ook behoefte aan hebben?

Ik denk er serieus over na om desnoods zelf maar wat op te richten, mensen zoeken, docent, lokatie, tijd, geld, allemaal zelf regelen...als dat tenminste kan.
Maysun 20/01/2007 14:52

3 Reactie(s):

Re: Improvisatietoneelgroep Utrecht

Haaj! Ja klinkt leuk! Ik ben benieuwd, mijn mail/msn adres is: berber_w_moi@hotmail.com
Berber (29/01/2007 12:21)

Re: Berber: Klinkt goed + leuk! Wat is je e-mail/msn adres? (als ik nieuws heb dan stuur ik het je daar)

Ik heb een paar dagen geleden van iemand van het UCK begrepen dat er twee mensen bezig zijn een groep op te richten a la 'De Vloer Op'. Meer weet ik er niet van en ik heb vooralsnog geen antwoord van ze teruggehad...(had alleen hun e-mailadressen gekregen) Als ik over een paar dagen nog geen antwoord heb gehad vraag ik die man van het UCK (www.uck.nl) om hun telefoonnummers of iets, want wellicht is dat wel iets wat ik zoek.

Ik ben benieuwd...
Maysun (27/01/2007 21:40)

Hallo Hallo!

Puur toeval dat ik dit lees! Als klein meisje van 4 begon ik al met theater en toneel bij verschillende toneel en theater groepen, ik heb mee gedaan aan school toneel op de middelbare school en ben op verschillende toneelkampen geweest. Rond mijn 13de 14de had ik in Amersfoort een theatergroep gevonden waar ik alles vond wat ik zocht in theater. theater klas 2 en 4 heb ik hier gedaan. Helaas viel anderhalf jaar geleden de groep waarmee wij waren uiteen, nadat we in amersfoort in theater de lieve vrouw hadden gestaan, op de utrechtse theater 4daagse hadden gestaan en een prijs in ontvangst mochten nemen. Dit omdat we allemaal niet volledig klikte met de docent. Nu, anderhalf jaar later mis ik theater enorm. Ikzelf woon in Amersfoort en was voor de zoveelste keer op internet aan het zoeken naar een theatergroep in Amersfoort of omgeving. Dat wat ik zoek in Theater is voor mij improviseren, heel vrij denkend kunnen zijn en muziek die een belangrijke rol kan spelen. Omdat ik niets kan vinden in Amersfoort of omgeving die dit bevat zat ik zelf te denken om ergens op een forum de gedachte te gooien om zelf iets te beginnen, en te zoeken naar mensen die dit deelde. Jij bent me voor! Mij lijkt het hartstikke leuk om helemaal opnieuw te beginnen met verschillende mensen en verschillende karakters die misschien op elkaar kunnen inspelen! Wat ik je verder kan vertellen weet ik eigenlijk niet, ik deel i.i.g. je idee:)
Berber (23/01/2007 11:12)

terug naar het forum

praat mee

schrijf een mini