Gouden Struis
Vakprijs voor de beste marketing-actie van het seizoen, uitgereikt door het Bureau Promotie Podiumkunsten De prijs wordt gekozen door bezoekers van De Publiciteitsbeurs die het BPP jaarlijks in maart organiseert. De winnaar krijgt: Een beeld en 6000 euro 'in natura' zie ook: www.promotiepodiumkunsten.nl |
Winnaar in 2006: Stadstheater Zoetermeer
Nominaties:
* Stadstheater Zoetermeer – Theaterdating.com
“Stadstheater Zoetermeer signaleerde een maatschappelijk probleem (er zijn veel mensen die graag naar theater willen maar liever niet alleen gaan) en heeft hier goed op ingespeeld. Voor iedere voorstelling is het mogelijk om (op een beveiligde manier) online een theatermaatje te ontmoeten. Na een proefperiode is de theaterdating-site op een media genieke manier officieel geopend op Valentijnsdag. Naast een uitgebreide promotiecampagne is er ook een degelijke online strategie uitgewerkt. De guerrilla-actie via de medewerkers van het Stadstheater is leuk bedacht” aldus de jury.
* Rotterdamse Schouwburg – Vitamine T(heater)
“De Vitamine T-campagne, gericht op kinderen en hun ouders om de jeugdprogrammering extra onder de aandacht te brengen, is vanuit marketingoogpunt goed uitgewerkt. De Rotterdamse Schouwburg signaleerde een probleem, ontwikkelde vervolgens een eigen emotioneel en herkenbaar gezicht voor de jeugdprogrammering en creëerde ‘Fruud’ en zijn vriendjes ‘Koen Citroen’ en ‘Klementien’. Deze manier van labelling getuigt van doelgroepgericht denken” aldus de jury.
* de Tamboer, Hoogeveen – Eva Cassidy
“De Tamboer heeft met haar inzending laten zien dat het mogelijk is om op bijzonder korte termijn een voorstelling goed in de markt te zetten. Er is uitgebreid nagedacht over de doelstellingen, doelgroepen en de boodschap en deze zijn vervolgens vertaald in een heldere (online) strategie. Bijzonder positief is het feit dat de volledige organisatie betrokken is geweest bij de marketing van het project” aldus de jury.
De jury: Thijs Nouwens (voorzitter, Theater & Concertbon), Menno Heling (MMNieuws/Mailinglijst.nl), Wim Andrea (Saatchi & Saatchi direct), Jaap Boter (Vrije Universiteit Amsterdam) en Marischka Leenaers (Leenaers & Verloop)