Theaterafficheprijs
Prijs voor het best vormgegeven theateraffiche van het seizoen. Heette eerder de AP Lintas Theaterafficheprijs en de Riem en Honig Theaterafficheprijs, nu wordt de prijs gesponsort door Muller Visual. Jaarlijks kiest een jury 12 ontwerpen uit de gehele theateraffiche-oogst van een seizoen, die uit zo'n 600 stuks bestaat. De winnaar krijgt: 2500 euro en jaar abonnement op ITEMS |
Bij deze prijs hoort:
Winnaar in 2007: Maureen Mooren
Nominaties:
De jury: Joost Swarte, theatermaker en vormgever (voorzitter); Carolien Glazenburg, conservator Stedelijk Museum; Hugues Boekraad, emeritus lector Visuele Retorica; Jackie van der Vlis, hoofd pr & marketing Luxor Theater; Thomas Smit, hoofd marketing Theatercompagnie en Mechteld Prins, theatermaker.
voor haar affiches voor het Holland Festival.
Juryvoorzitter Joost Swarte over het winnende ontwerp: "Het affiche dat we bekronen maakte op straat al indruk. Het heeft een veelheid aan letters en boodschappen gecombineerd terwijl je bij eerste indruk een gefotografeerd beeld gepresenteerd krijgt van feestelijke linten: een creatief hoogstandje."
zie ook: www.tin.nl